Kedves Mindenki!

Tavaly végre több év kihagyás után, sikerült ismételten eljutnunk Horvátországba. Ez egy rövid beszámoló az Asztalos család nyaralásáról. Remélem sok gyerekes családnak tudok segíteni a tapasztalataimmal.

Kezdetek

Drágalátos férjem kitalálta, hogy elég volt a sok Balatonozásból, Tisza tóra és folyópartra, nem akar menni, inkább spóroljunk egy kicsit és menjünk még előszezonban Horvátországba nyaralni. Majd Ő megszervezi! Az elmúlt években sajna azért nem voltunk Horvátországban mert, Bencike még kicsi volt, illetve amikor a szállásokat nézegettünk, annyira drága volt a főszezonban Horvátország, hogy azt mi már nem tudtuk kifizetni.

A szállásról nem nagyon tudok mit mondani, mert azt a férjem intézte. Valami angol oldalon talált egy tengerparthoz közeli apartmant Brelán. Én mondtam neki, hogy olyan helyet keressen, ahol egy 5 éves gyerek is biztonságosan be tud menni a tengerbe. Erre Ő azt felelte: azt mondták neki a tulajdonosok, hogy nem kell aggódni biztonságos, a saját unokájuk is itt fürdik.

Benci rosszul lett

Kezdjük azzal fura nyaralásunkat, hogy indulás előtt Benci beteg lett, belázasodott. Mondtam a férjemnek, mondja le az utat és kérje vissza a pénzt, így nem megyünk sehová. Írt is a tulajdonosoknak, mire azt válaszolták, fix foglalás volt ez, pénzt nem adnak vissza, adjuk el másnak. Gyorsan körbekérdezősködtem, de persze senki sem ért rá június elején.. Mondom, ilyen az én formám.. Minden fórumban azt olvastam és a kisgyerekes ismerőseim is azt mondták, spórolni akartunk, így jártunk. Ha rendes utazási irodának fizettünk volna és lett volna sztornó biztosításunk, akkor a biztosító visszafizette volna a pénzünket..

Elmentünk gyorsan a gyerekorvoshoz. Azt mondta, gyomorrontása van Beninek, pár nap alatt lefut ez. Hál istennek így is lett, három nap alatt rendbe jött így mehettünk nyaralni. :)

Az apartman és a környék

Rég voltunk már Horvátországban, így nagyon hosszúnak tűnt nekem az út. Végül több mint fél napnyi autózás után megérkeztünk Brelába. Vigyázzunk, ha ide készülünk, mert nem mondják, de nagyon meredek az egyetlen lefelé vezető út.

Háát az apartmanunk, az valami csodálatos volt! Szép új lakás, igényes konyha, tágas terasz, melyről beláttunk az egész tengert! Csodaszép szállást talált apuci! Gyorsan el is mentem a helyi közértbe és hoztam neki friss, hűtött sört. Hagytam, hagy menjen ki a teraszra sörözni, míg én kipakoltam mindent. Az úgysem férfiembernek való..

A helyi tengerpart

Mivel domboldalban voltunk, így egy rövid lépcsőzéssel lehetett lejutni a partra. Igazából nem kiépített strandon voltunk, ez egy ilyen út volt, előtte pedig egy kavicsos rész. Ott strandoltak az emberek.

Nekem nagyon hideg volt a tenger, így nem mentem be, de Benci sokat strandolt az apjával. Persze nem mondták el előre, de még strandolás előtt el kellett mennünk strandcipőt venni, mert köves volt a tengerpart.

Egyik nap elmentünk Makarskára. Az egy igazi város Brelához képest. Ott széles kipakoló bódék vannak, a tengerpart is sokkal szebb és rengeteg étterem van. Nálunk is szép volt a tenger, de egész héten egy tisztességes étterembe nem mentünk el, mert minden annyira messze volt.. :( Azt mondták Makarskán amikor elkezdtünk beszélgetni egy egyik éttermessel, hogy menjünk el Omisba, mert ott van egy nagy homokos tengerpart.

El is mentünk. Omisban valóban egy szép hosszan elnyúló tengerpart van és a strand is jól kiépített. A gyerek mindenféle cipő nélkül bele tudott rohanni a tengerbe, nekem meg végre kijutott egy koktél. Véégre! :) Mondtam is a férjemnek. Lehet hogy olcsó lett a szállás, de legközelebb homokos tengerpartra megyünk. Olyan helyre ahol én is be tudok menni a tengerbe fürödni és legalább egy étterem van a környéken, nem a város végén vagyunk.

Néhány tanács gyerekeseknek

A nyaralás után (persze, mikor máskor) találtam egy cikket a horvátországi homokos strandokról. Ez az: http://www.horvatorszaginfo.hu/hirek/horvatorszag-homokos-tengerpartjai/

Ha legközelebb Horvátországba megyünk, biztosan innen fogunk válogatni. Nagyon szép volt a szállásunk és szép volt a tenger, de nem állapot, hogy nincs egy étterem a környéken, nem lehet vásárolni és a gyerek cipővel menjen be a vízbe.

Persze a férjem jól elvolt. Neki nem volt hideg a tenger, kiment napozni, a maradék idejében meg elment a sörözőbe. Ez legalább volt. Koktél nem volt, a nőkre nem volt már agyuk gondolni..

Mindenképpen javaslom a sorstársaimnak, hogy nézzék meg (ha a férjük szervezi a nyaralást), hogy városba menjenek, kössenek útlemondási biztosítást és vigyetek magatokkal elég magazint, keresztrejtvényt. Hamar elmegy az az egy hét, de sok unalmas óra van egy egész napos strandolás közben..